הנך נכנס לחדר ובו שולחן ריבועי ועליו 4 מתגי לחצן (לא ניתן לראות האם הלחצן לחוץ או לא), בעלי 2 מצבים ( '0' / '1' ) ומנורה באמצע. המנורה נדלקת כאשר כל הלחצנים יהיו באותו מצב (כולם '0' או '1').
משימתך היא להדליק את המנורה ע"י לחיצה בו-זמנית על קומבינציה מסוימת של מתגים ? אך, לרוע מזלך אם לחצת והמנורה לא נדלקה, אתה יוצא מהחדר והשולחן מסתובב בזוית שאינך יודע (90, 180, 270 או 360)
כך שאינך מזהה איזה מתג היה היכן. יש לתת אלגוריתם אשר מדליק את המנורה בוודאות במינימום ניסיונות !
(אין בשאלה התחכמויות או טריקים כמו להציץ בזמן הסיבוב או ללחוץ מהר על כמה קומבינציות).
יש קופסא אשר מקבלת 4 ביטים, ומוציאה ביט אחד. אם מספר הביטים השווים ל-1 גדול או שווה ל-2 הקופסא תוציא 1, אחרת תוציא 0.
למשל עבור הקלט: 1010 הקופסא תוציא 1, עבור הקלט 0001 הקופסא תוציא 0.
יש לבנות בעזרת קופסא זו קופסא אשר מוציאה 1 אם מספר ה-1 גדול או שווה ל-1.
מותר להשתמש בקבועים ובקופסא זו בלבד.